Fenix hledá nový domov (aktuální situace k 1. březnu 2021)
Milí Feničané, vážení klienti,
v poslední době jsme zaznamenali zvýšený počet dotazů na budoucnost fungování ParaCENTRA Fenix v souvislosti s ukončením výpůjční smlouvy ze strany FN Brno. Špatné noviny se šíří rychle a chápeme, že máte zájem na informacích o dalším působení Fenixu, resp. o zachování našich služeb.
Ano, pravda je taková, že aktuálně a akutně řešíme nerudovskou otázku „Kam s ním?“ Mám tím na mysli s naším Fenixem. Při hledání dočasných prostor jsme se nejprve obrátili na samosprávu, město, kraj. Bohužel, ani město ani kraj nedisponují v současné době vhodným objektem, kam bychom se mohli dočasně uchýlit. „Dočasností“ máme na mysli horizont cca 5 let, než překonáme všechny administrativní náležitosti a zkusíme na druhý pokus vybudovat nové centrum. Myšlenku výstavby nového centra jsme neopustili, pouze odložili.
Když jsme neuspěli se žádostí o pomoc u obecní a krajské samosprávy, museli jsme tedy logicky hledat na otevřeném komerčním trhu nemovitostí. Oslovili jsme kolem 230 realitních kanceláří zasláním našich požadavků a požádali o zpětnou vazbu ve formě nabídek vhodných komerčních objektů k nájmu na dobu nejméně 5 let.
Z nespočtu nabídek jsme nakonec vybrali do užšího výběru kolem 25 nemovitostí. Porovnáním kritérií jsme poté vybrali na tzv. short list 4 objekty. Hlavní kritéria porovnání byly: rozloha, cena nájmu, možnost, resp. potřeba úprav, nákladnost úprav, přístup bezbariérový, bezbariérovost celkově, dostupnost MHD, dostupnost autem, počet parkovacích míst, lokalita.
Vybrat vhodné objekty znamenalo logicky absolvovat prohlídky těchto objektů. Jak vidno, dle výše uvedených kritérií, posouzení vhodných objektů nebyla jednoduchá činnost a ve výsledku vítěz soutěže bude jen pouhým provizoriem a kompromisem, protože žádný z objektů nevyhovoval našim potřebám na 100 %.
Nyní zbývá učinit finální rozhodnutí mezi těmito 4 objekty. Rozhodnout je třeba v průběhu první poloviny března, aby bylo možno začít s adaptací prostor a následně absolvovat úřední kolečko při schvalování prostor k výkonu zdravotních a sociálních služeb.
Závěrem chci velmi poděkovat všem členům krizového štábu, který mimo mé osoby tvoří Dana Wendscheová, Blanka Cabalková, Ivana Kovaříková, Kristýna Náhlíková, Karel Sobol a Michal Odstrčil. Všichni odváděli a stále odvádí obrovský kus práce pro to, abychom na konci června neskončili na ulici. Děkuji moc!
Mgr. Ladislav Loebe
předseda spolku
02.03.2021 |