Skip to main content
   (+420) 733 589 567
   info@pcfenix.cz

Lago di Garda bez bariér aneb co jsme zažili

Publikováno:
2. 10. 2019

Za vznikem nápadu zorganizovat zájezd pro klienty na italskou Gardu stojí dva důvody. Ve chvíli, kdy jsem se rozhodla, že opustím ParaCENTRUM Fenix, jsem měla potřebu se s klienty rozloučit uspořádáním nějaké větší akce a zanechat v nich nezapomenutelné zážitky. Z velké části se na tomto nápadu podílel Mirek Ryšánek, který jako první vznesl návrh, abych uspořádala dovolenou pro klienty na Gardě, když tam jezdím tolikrát za rok. Toho jsem se samozřejmě okamžitě chytla, vrchním velitelstvím byla akce schválena, a tak už mi nic jiného nestálo v cestě a začala jsem s nadšením akci plánovat. Plánování celé akce zabralo víc jak měsíc práce.

Na Gardu jelo celkem 23 lidí, z toho 11 klientů na vozíku a 12 osob jako doprovod.

Velké díky patří Patrikovi Heroutovi a energetické společnosti Czech Energy Team, která náš výlet podpořila částkou 20 tisíc korun.

Jak jsme se měli

1. den: nedělní dospání po dlouhé cestě a poté seznámení s Gardou a blízkým okolím ve formě 10 km okruhu, který klienti zdolali na vozíku, někteří bez naší pomoci!
  2. den: pondělí bylo bohužel ve znamení deště, a tak jsme se courali po pokojích, ochutnávali domácí pálenky a ti co se neznali, tak se rychle seznámili. 🙂
  3. den: v úterý jsme nemeškali a podnikli výlet k nedalekému horskému jezeru Lago di Cavedine. Někteří se k němu odvážně vydali na kolech a handbicích, někteří podnikli výlet autem, zkrátka každý podle svých možností a schopností.V Itálii je limit alkoholu v krvi 0,5 promile, takže jsme s klidem mohli ochutnat místní pivo a kochat se výhledy.
  4. den: středa byla ve znamení adrenalinu. Ráno a odpoledne proběhla pro dvě skupinky plavba ve vlnách Gardy na bezbariérové plachetnice (Cooperativa Sociale Archè). Zbytek účastníků zájezdu si vyjel lanovkou do 2000 m do pohoří Monte Baldo. Pro některé (Lukáš, Peťa, Patrik, Helenka) byl návrat lanovkou dolů nezáživný a tak zvolili zábavnější sestup dolů za pomocí paraglidu a profesionálních instruktorů.
  5. den: ve čtvrtek jsme se vydali objevovat krásy tyrkysového jezera Lago di Ledro.V mezičase jsme se vydali auty z Ledra do nedalekého horského průsmyku Passo Tremalzo (1705 m), odkud někteří odvážlivci sjeli 12 km dlouhý sjezd na kolech a handbicích zpět k jezeru Lago di Ledro.
  6. den: v pátek jsme jeli nekonečnými serpentinami a stoupáními do brentských dolomit a to do městečka Madonna di Campiglio. Z městečka Pinzolo jsme projeli nádherné údolí val Rendena na kolech, handbicích, elektrickém vozíku a mechanickém vozíku (Laďovi se bohužel pokazil handbike). Zbytek účastníků zájezdu jel opačným směrem a to na jih Gardy do antického městečka Sirmione s historickým hradem a poté zblízka pozorovat podmořský svět v akváriu Sealife.
  7. den: tento den je bohužel ve znamení odjezdu.

Slovo závěrem

I když byl celý tento projekt neuvěřitelně náročný a vyčerpávající, tak jsem přijela šťastná a u srdce mě hřeje vaše spokojenost a kladné ohlasy. Doufám, že jste si to všichni užili a přivezli si domů krásné zážitky, na které budete dlouho vzpomínat. Věřím, že pro mnohé z vás se Garda stane destinací, na kterou se budete už pravidelně vracet, protože je tam stále co objevovat.

Chtěla bych moc všem poděkovat. Vytvořili jsme skvělou partu a celý pobyt vládla parádní atmosféra. Pro ty z vás, kteří jste se na Gardu s námi nedostali, nezoufejte. Možná se tato akce bude znovu opakovat?

Detailní popis zájezdu naleznete v přiloženém dokumentu.

Přeji všem krásné zážitky z cest, vaše Niki tour.